Diverse autobedrijven daagden elkaar uit om met een aangepast logo te komen vanwege het coronavirus. Ook Hyundai ging de uitdaging aan. Voor de mensen die het niet weten: het originele logo van Hyundai staat voor twee mensen die elkaar de hand schudden. Deze wijze van begroeting zorgt voor de verspreiding van het virus en mag niet meer. In het begin werd er opgeroepen om te begroeten door elkaar met de ellebogen aan te tikken en het aangepaste logo van Hyundai is daar een visuele weergave van.
Het coronavirus houdt de wereld voorlopig in haar greep. Ondanks een versoepeling van maatregelen blijft de boodschap ‘vermijd onnodig contact, werk thuis en houd afstand’. Het houden van afstand, ook wel social distancing genoemd, is wereldwijd de meest gecommuniceerde boodschap. Het heeft ook merken aan het denken gezet, want hoe kunnen zij deze boodschap ondersteunen en verspreiden? Veel communiceren een statement, maar in sommige gevallen kiest men zelfs voor een (tijdelijk) aangepast logo.
Wil je ook een logo redesign doorvoeren? Of een nieuw logo laten ontwerpen? Dan ben je bij ons op de juiste plek. Wat je ook wilt, wij helpen je graag. Neem contact met ons of kijk hier voor meer informatie.
Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer.