Het Nederlandse Randstad heeft het logo aangepast om het belang van de boodschap ‘houd afstand’ te benadrukken. Het bekende beeldmerk van het logo bestaat uit twee letters ‘R’. De gespiegelde ‘R’ zorgt voor balans in het logo en maakt visueel duidelijk dat Randstad een intermediair is tussen (flex)werkers en zakelijke klanten. Vanwege het coronavirus is er nu meer afstand tussen deze groepen. Het aangepaste logo is daar een weerspiegeling van en benadrukt het belang van afstand houden.
Het coronavirus houdt de wereld voorlopig in haar greep. Ondanks een versoepeling van maatregelen blijft de boodschap ‘vermijd onnodig contact, werk thuis en houd afstand’. Het houden van afstand, ook wel social distancing genoemd, is wereldwijd de meest gecommuniceerde boodschap. Het heeft ook merken aan het denken gezet, want hoe kunnen zij deze boodschap ondersteunen en verspreiden? Veel communiceren een statement, maar in sommige gevallen kiest men zelfs voor een (tijdelijk) aangepast logo.
Wil je ook een logo redesign doorvoeren? Of een nieuw logo laten ontwerpen? Dan ben je bij ons op de juiste plek. Wat je ook wilt, wij helpen je graag. Neem contact met ons of kijk hier voor meer informatie.
Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer.