Het was even wennen, maar nu we wekenlang aan huis gekluisterd zijn, is videobellen uitgegroeid tot een onmisbaar communicatiemiddel. Het maakt het mogelijk om op afstand les te geven, te overleggen met collega’s of bij te kletsen met vrienden en familie. Het gebruik van videobeldiensten brengt mensen juist dichter bij elkaar. Dit communiceert ook videobeldienst ZOOM middels een logo redesign: de O’s omarmen elkaar. Ook de slogan ‘Shorten the distance’ is erg sterk gezien de imitatie van de originele boodschap.
Het coronavirus houdt de wereld voorlopig in haar greep. Ondanks een versoepeling van maatregelen blijft de boodschap ‘vermijd onnodig contact, werk thuis en houd afstand’. Het houden van afstand, ook wel social distancing genoemd, is wereldwijd de meest gecommuniceerde boodschap. Het heeft ook merken aan het denken gezet, want hoe kunnen zij deze boodschap ondersteunen en verspreiden? Veel communiceren een statement, maar in sommige gevallen kiest men zelfs voor een (tijdelijk) aangepast logo.
Wil je ook een logo redesign doorvoeren? Of een nieuw logo laten ontwerpen? Dan ben je bij ons op de juiste plek. Wat je ook wilt, wij helpen je graag. Neem contact met ons of kijk hier voor meer informatie.
Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer.