Ook het Italiaanse sportmerk Kappa heeft het logo aangepast vanwege het coronavirus. Het originele logo bestaat uit een man en vrouw die met de rug tegen elkaar zitten, maar gezien de social distance is dit niet meer van deze tijd. In het aangepaste hebben de twee mensen – al dan niet tijdelijk – gepaste afstand van elkaar genomen. De slogan ‘Stronger together, even when apart’ maakt de boodschap extra krachtig en roept op tot solidariteit.
Het coronavirus houdt de wereld voorlopig in haar greep. Ondanks een versoepeling van maatregelen blijft de boodschap ‘vermijd onnodig contact, werk thuis en houd afstand’. Het houden van afstand, ook wel social distancing genoemd, is wereldwijd de meest gecommuniceerde boodschap. Het heeft ook merken aan het denken gezet, want hoe kunnen zij deze boodschap ondersteunen en verspreiden? Veel communiceren een statement, maar in sommige gevallen kiest men zelfs voor een (tijdelijk) aangepast logo.
Wil je ook een logo redesign doorvoeren? Of een nieuw logo laten ontwerpen? Dan ben je bij ons op de juiste plek. Wat je ook wilt, wij helpen je graag. Neem contact met ons of kijk hier voor meer informatie.
Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer.